වෙබ් අඩවියක මූලිකාංග මොනවාද? || Key website ingredients || [ Digital Marketing | lesson-07 ]

 


පාඩම -07

වෙබ් අඩවියක මූලිකාංග මොනවාද? || Key website ingredients



 

මෙම පාඩමේදී අපි ඔබේ වෙබ් අඩවිය ගැන ගනු ලබන තීරණාත්මක මුල් තීරණ කිහිපයක් අපි ඔබට කතා කරන්න බලාපොරොත්තු වනවා  :

වෙබ් අඩවි නමක් තෝරා ගැනීම සහ ඔබේ වෙබ් අඩවිය ව්‍යුහගත වී ඇති ආකාරය සැලසුම් කිරීම.

අප‌ග් ඉලක්කය වන්නේ ගනුදෙනුකරුවන්ට ඔවුන්ගේ මාර්ගය සොයා ගැනීම සහ ඔවුන්ට අවශ්‍ය දේ ලබා ගැනීමට ඉඩ සලසා දීමයි. සතුටුදායක ගනුදෙනුකරුවෙකු  සාර්ථක ව්‍යාපාරයකට සමානයි, නේද?

 

එහෙනම් පටන් ගනිමුද?

 

පළමුව, ඔබගේ ඩොමේන් නාමය.(Domain Name) ඔබව සෙවීම සඳහා මිනිසුන් වෙබ් බ්‍රව්සරයකට ටයිප් කරන්නේ එයයි.

 

ඩොමේන් නාමයක් තෝරාගැනීමේදී, ඔබට අවශ්‍ය නම් එය තිබේදැයි පළමුව පරීක්ෂා කළ යුතුය. උදාහරණයක් ලෙස   වෙබයේ ඇත්තේ TastyBakery.com එකක් පමණි, යමෙකු එය දැනටමත් ප්‍රකාශ කර ඇත්නම් ඔබට එය භාවිතා කළ නොහැක. ඉතින්, ඔබට අවශ්‍ය නම ගෙන තිබේදැයි ඔබ දන්නේ කෙසේද? 'ඩොමේන් රෙජිස්ට්‍රාර්' ('domain registrar) සෙවීමක් කර එක් ප්‍රතිඵලයක් මත ක්ලික් කරන්න. යමෙකු දැනටමත් ඔබට අවශ්‍ය නම භාවිතා කරන්නේ දැයි බැලීමට ඔබට ඉඩ සලසන මෙවලමක් වෙබ් අඩවියේ තිබිය යුතුය. තවද, ඒවා නම්, එය ඔබට භාවිතා කිරීමට ඇති තවත් සමාන නමක් යෝජනා කරයි.

 

හොඳ ඩොමේන් නාමයක් යනු මිනිසුන්ට පහසුවෙන් මතක තබා ගත හැකි එකකි. එය හැකි තරම් කෙටි, අදාළ සහ නියමිත වේලාවට තබා ගන්න.

 

වෙනස් දිගුවක් තෝරා ගැනීමෙන් ඔබට අවශ්‍ය නමේ විචල්‍යතාවයක් ලබා ගත හැකිය, එය අවසානයේ බිට් සඳහා විසිතුරු නම වේ.( Which is the fancy name for the bit at the end). ඔබ බොහෝ විට '.com' හෝ '.co.lk' දිගු සමඟ හුරු වී ඇත, නමුත් ඔබට ලබා ගත හැකි හෝ වඩා හොඳ සුදුසු වෙනත් අය සොයාගත හැකිය. උදාහරණයක් ලෙස, ලාභ නොලබන සංවිධාන බොහෝ විට '.org' භාවිතා කරයි. මෙයින් අදහස් කරන්නේ 'TastyBakery.com' ගත හැකි වුවද, 'TastyBakery.net' තවමත් ලබා ගත හැකි බවයි. හරි, ඒ නම වර්ග කර ඇත. මුල් පිටුව වැනි වෙබ් අඩවියක තවත් පොදු කොටස් දෙස බලමු. ඔබගේ ඩොමේන් නාමය ටයිප් කර ඔබේ වෙබ් අඩවියට පිවිසීමෙන් පසුව මිනිසුන් දකින පළමු පිටුව මෙයයි. මුල් පිටුව ඔබේ සාප්පු කවුළුව (shop window) වන අතර, එහිදී ඔබ මිනිසුන්ට ආරාධනා කර ඔබ කුමක් කරන්නේද යන්න පැහැදිලි කරයි. අපි 'සංචලනය' (navigation) යනුවෙන් හඳුන්වන දේ හරහා ඔබේ වෙබ් අඩවියේ වෙනත් පිටුවලට අමුත්තන් යොමු කරයි. ඔබගේ සංචාලන ශීර්ෂයන් (navigation headings) පිටුවක ඉහළින් හෝ පැත්තෙන් පහළට දිව යා හැකිය. කෙසේ හෝ වේවා, එය වෙබ් අඩවියේ එක් කොටසක සිට තවත් කොටසකට ගමන් කිරීමට මිනිසුන්ට ඉඩ දෙන මෙනුවකි.

 

ඔබ වෙබ් අඩවිය සංවිධානය කරන ආකාරය ඉතා වැදගත් ය. ඔබ නිතිපතා පිවිසෙන වෙබ් අඩවි ගැන සිතීමෙන් ආරම්භ කරන්න. ඒවා සංවිධානය වන්නේ කෙසේද?

 

දැන්, ඔබට ඉදිරිපත් කිරීමට අවශ්‍ය අන්තර්ගතය තීරණය කරන්න, ඉන්පසු එය අර්ථවත් වන අයුරින් කාණ්ඩ කරන්න. අහම්බෙන්, බොහෝ වෙබ් අඩවි තැනීමේ මෙවලම් ඔබට ආරම්භ කිරීමට උපකාරී වන ව්‍යාපාරික වෙබ් අඩවි සැකිලි ( business website templates) ඉදිරිපත් කරයි.

 

ආරම්භ කිරීමට පහසු ස්ථානයක්? බොහෝ වෙබ් අඩවි වල ඔබ දකින පිටු සහ කොටස්: 'ගැන' සහ 'සම්බන්ධතා' පිටු වැනි දේවල්. ඔබේ වෙබ් අඩවියේ සම්බන්ධතා පිටුවට ඔබගේ ලිපිනය, දුරකථන අංකය, විද්‍යුත් තැපෑල සහ උපදෙස් සහිත සිතියමක් ඇතුළත් විය හැකිය.

 

About පිටුව ඔබේ ව්‍යාපාරයේ කතාව පවසන අතර ඔබගේ හොඳම කෘති (your best work) කිහිපයක ඡායාරූප ඇතුළත් කළ හැකිය. වෙබ් අඩවියක් සංවිධානය කිරීමට හරි හෝ වැරදි ක්‍රමයක් නොමැත, නමුත් ඔබට සැමවිටම අවශ්‍ය වන්නේ ඔබේ ආගන්තුකයාගේ සිත තුළට දැමීමටයි. ඔහු හෝ ඇය සොයන්නේ කුමක්ද? ඔවුන් වෙබ් අඩවියේ ඉටු කිරීමට උත්සාහ කරන්නේ කුමක්ද?

 

දැන්, ඔබට දේවල් සැකසීමට අවශ්‍ය බැවින් අමුත්තන්ට අවශ්‍ය තොරතුරු, බේකරියේ වැඩ කරන වේලාවන් හෝ අන්තර්ජාල ඇණවුමක් ඉදිරිපත් කිරීම වැනි වැදගත් ඉලක්ක සම්පූර්ණ කිරීම පහසුය.

පිටුවල ඔබ දකින දේ අපි බලමු.

 

පළමුව, ගැන සහ සම්බන්ධතා ශීර්ෂයන් වැනි සංචාලන සංඥා පුවරු(navigation signposts) ඔබ දකිනු ඇත. ඒවා ඔබේ වෙබ් අඩවියේ සෑම පිටුවකම දිස්විය යුතු අතර එවිට මිනිසුන්ට සෑම විටම ඔවුන්ට යාමට අවශ්‍ය තැනට හෝ ඔවුන් සිටි ස්ථානයට ආපසු යා හැකිය.

 

ඇත්ත වශයෙන්ම, වචන හෝ පෙළ ද ඇත: සිරස්තල, ඡේද, බුලට් ලැයිස්තු. ඔබට රූප සහ වීඩියෝ වැනි දේ ද තිබිය හැකිය.

 

පෙළ සහ පින්තූර ක්ලික් කළ විට අන්තර්ජාලයේ වෙනත් පිටු සමඟ සම්බන්ධ වීමටද ඒවා සැකසිය හැකිය. මේවා 'හයිපර්ලින්ක්' (hyperlinks) ලෙස හැඳින්වේ, නැතහොත් ඔබේ වෙබ් අඩවියේ හෝ වෙබයේ වෙනත් තැනක කෙටිමං. බොහෝ වෙබ් අඩවි ගනුදෙනුකරුවන්ට ආරාධනා කරන්නේ, ප්‍රශ්න ඉදිරිපත් කිරීමට පෝරම, ඔබේ වෙළඳසැලට හැරවුම් දිශාවන් සහිත සිතියම් හෝ භාණ්ඩ සෘජුවම මිලදී ගැනීමට සාප්පු කූඩ වැනි අංගයන් ය. ඔබේ වෙබ් අඩවිය - ඔබේ ඩිජිටල් වෙළඳසැල - ගනුදෙනුකරුවන් සමඟ සම්බන්ධ වීමට හොඳ අවස්ථාවක්. නිවැරදි ඩොමේන් නාමයක් තෝරා ගැනීම, වෙබ් අඩවිය තාර්කිකව සංවිධානය කිරීම සහ නව අංග ඇතුළත් කිරීම ඔබේ අමුත්තන්ට ඔවුන් සොයන දේ හරියටම සොයා ගැනීමට උපකාරී වේ

 

අපේ HMW ACADEMY පේජ් ඒකෙන් DIGITAL MARKETING  පාඩම් මාලාවක් සරලව සිංහලෙන් කියා දෙන්න බලාපොරාත්තු වෙනවා.  දිගටම අපේ පේජ් ඒකත් සමග රැදී සිටින්න. Please subscribe and SHARE

 

Post a Comment

0 Comments