පාඩම 01
ව්යාපාරයකට ඩිජිටල්කරණය අවශ්ය වන්නේ ඇයී??? [Benefits of Digital Marketing]

ඔබේ ව්යාපාරයට ඩිජිටල් තාක්ෂණය යොදාගෙන ව්යාපාරය දියුණුකල හැකි පැහැදිලි ක්රම රාශියක් තියෙනවා.
- සමාජ ජාල වල සබඳතා ගොඩනඟා ගැනීම,
- මාර්ගගතව විකිණීම,
- නව ගනුදෙනුකරුවන් සොයා ගැනීම
වැනි දේවල්.නැතහොත් පවතින ඒවා තබා ගැනීම පවා.
ඔබෙන්ම සරල ප්රශ්නයක් ඇසීමෙන් ආරම්භ කිරීම හොඳ යි..
ඇත්තටම මම ඔන්ලයින් සිටීමට අවශ්ය ඇයි?
ඔබට රූපලාවණ්යාගාරයක් ඇතැයි සිතන්න.
- ඔබගේ අවසාන අරමුණු විය හැක්කේ:
- මිනිසුන්ගේ කොණ්ඩය කැපීම,
- වඩා වාර ගණනක් සේවා විකිණීම සහ
- ඔබ ලබා දෙන නිෂ්පාදන වැඩි ප්රමාණයක් විකිණීම වෙන්න පුලුවන්.
නමුත් ඕනෑම කෙනෙකුට ඔබේ දොර හරහා ගමන් කිරීමට පෙර, ඔබ සිටින බව ඔවුන් දැන සිටිය යුතුයි. මෙය ඩිජිටල්කරණය සමඟ කළ හැකි දෙයක්. එබැවින් අපි එයින් පටන් ගනිමු:
ඩිජිටල් ලෝකයේ වචනය එළියට ගැනීම. එක් පහසු ජයග්රහණයක් වන්නේ ඔබේ ව්යාපාරය දේශීය මාර්ගගත නාමාවලිවල ලැයිස්තුගත කිරීමයි ( listing your business in local online directories). එබැවින්, මිනිසුන් search engine හෝ online maps මත කොණ්ඩා මෝස්තරකරුවන් සොයන විට, ඔබේ ව්යාපාරය පෙන්වනු ඇත. ඔබේ ව්යාපාරය පිළිබඳ තොරතුරු හුවමාරු කර ගැනීම සඳහා වෙබ් අඩවියක් තැනීමට ඔබ තීරණය කළ හැකිය. මෙය ඔබගේ ආරම්භක වේලාවන්, ඔබේ ස්ථානය, ඔබේ මිල ගණන් සහ ඔබ සපයන සේවාවන් වැනි දේවල් අන්තර්ගත කල හැකිය. සමහර විට නව ගනුදෙනුකරුවන් ඔබේ දොර හරහා ගමන් කිරීමට පොළඹවන ඡායාරූප සහ වීඩියෝ පවා විය හැකිය. ඔබේ නිර්මාණවල ඡායාරූප පළ කිරීමට, විශේෂ ගනුදෙනු කිරීමට සහ ඔබේ ගනුදෙනුකරුවන් සමඟ සැබවින්ම සම්බන්ධ වීමට ඔබට ෆේස්බුක් හෝ ට්විටර් හි සමාජ මාධ්ය පිටුවක් සැකසිය හැකිය. ඔබ මෙම අරමුණු සාක්ෂාත් කර ගැනීමට පටන් ගන්නා විට, වැඩි පිරිසක් ඔබ ගැන දැනුවත් වේ. ඔබේ අරමුණු ස්වාභාවිකවම පරිණාමය විය හැකි අතර අමුත්තන් ගෙවන ගනුදෙනුකරුවන් (paying customers) බවට පත් කිරීම කෙරෙහි ඔබේ අවධානය යොමු කිරීමට ඔබට අවශ්ය විය හැකිය.
ඔබේ වෙබ් අඩවියට නව විශේෂාංග එකතු කළ හැකිය.
- සබැඳි හමුවීම් උපලේඛනගත කිරීම(online appointment scheduling),
- මිනිසුන්ට ඔබ ගැන හොඳ දේ පැවසිය හැකි “සමාලෝචන”(reviews) අංශයක් හෝ
- ඔබේ හිසකෙස් සහ රූපලාවන්ය නිෂ්පාදන අන්තර්ජාලය හරහා විකිණීම සඳහා ඊ-වාණිජ්ය වෙළඳසැලක් (e-commerce store)
වැනි දේ එකතු කළ හැකිය.
දැන් ඔබ ඩිජිටල්කකරණය භාවිතා කරන්නේ අමුත්තන් ආකර්ෂණය කර ගැනීමට සහ ඔවුන් ගනුදෙනුකරුවන් බවට පත් කිරීමට නම්, ඔබට සබැඳි වෙළඳ දැන්වීම් (online advertising) සඳහා ආයෝජනය කිරීමෙන් ඔබේ ව්යාපාරය පුළුල් කිරීමට පටන් ගත හැකිය.
ඔබගේ අවසාන ඩිජිටල් අරමුණු කුමක් වුවත්, හෝ ඔබ දැනට සිටින්නේ කොතැනද, ඔබේ ප්රමුඛතා ස්වභාවිකවම ඔබේ ව්යාපාරය සමඟ වෙනස් වී වර්ධනය වේ. දැන් ඔබ ඔබේ අරමුණු සපුරාලන බවට වග බලා ගැනීම සඳහා, ඔබේ ප්රගතිය (progress) මැනීම ඇත්තෙන්ම වැදගත් වේ.
මෙය “විශ්ලේෂණ” (“analytics”) ලෙස හැඳින්වේ. හොඳින් ක්රියා කරන්නේ කුමක්ද සහ නවීකරණය කළ හැකි දේ දැන ගැනීමට විශ්ලේෂණය (“analytics”) ඔබට ඉඩ ලබා දෙයි.
අපි පසුව මෙය ගැඹුරට හදාරමු, නමුත් ඩිජිටල්කරණය සමඟ ඔබේ සාර්ථකත්වය මැනීම සඳහා ඔබට බොහෝ විකල්ප තිබේ. එබැවින් නැවත කියමු. ඔබ ඩිජිටල් ලෝකයට ගැඹුරට පිවිසීමට පෙර, ඔබ සපුරා ගැනීමට කැමති දේ ගැන හරියටම සිතන්න. ඉන්පසු, ඔබේ අරමුණු ඉටු කර ගැනීමට ඔබට උදව් කිරීමට විවිධ සබැඳි (online) අවස්ථාවන්ට ප්රමුඛත්වය දෙන්න. ඊළඟ පාඩම් වලින්, අපි ඔබට ඩිජිටල් අලෙවිකරණය සැලසුම් කිරීමට උදව් කරන්නම්. පළමුව, විවිධ ක්රම දෙස බැලීමෙන් ඔබට ඩිජිටල් පැවැත්මක් ඇති කර ගන්න පුලුවන්.
ඊළඟට ඔබ විසින්ම මාර්ගගත අලෙවිකරණය කරන්නේ කොහොමද කියලා ගැබුරින් සාකච්ඡා කරමු.
අවසාන වශයෙන්, ඔබේ ඩිජිටල් උත්සාහයන් මැනීමට සහ වැඩිදියුණු කිරීමට ඔබට හැක්කේ කෙසේද?
0 Comments