අපගේ ව්‍යාපාරය ඩිජිටල්කරනය වෙත යාමේ පළමු පියවර [The first step to going digital] [Digital Marketing | lesson-02 ]

පාඩම 02

 අපගේ  ව්‍යාපාරය  ඩිජිටල්කරනය වෙත යාමේ පළමු පියවර

















අපි ඩිජිටල්කරනය වෙත යාමේ පළමු පියවර දෙස බලමු:  ඔබගේ හිමිකම් අන්තර්ජාලය හරහා ලබා ගන්නේ කෙසේද?
ඒ සඳහා
  • දේශීය ලැයිස්තුගත කිරීම් (local listing)
  • වෙබ් අඩවි
  • ජංගම යෙදුම්(mobile apps) සහ
  •  සමාජ මාධ්‍ය(social media) 
වැනි දෑ ඇතුළුව ඩිජිටල්කරනයේ  පැවැත්මක් ගොඩනැගීම සඳහා ඔබට බොහෝ විකල්ප තිබේ.

        මේ දිනවල ඕනෑම කෙනෙකුට අන්තර්ජාල උපකාරයෙන්  නිවසක් තැනීම පවා පහසු වී තිබෙනවා. ඒ සඳහා  ඔබේ මතකයට එන පළමු දෙය වෙබ් අඩවියක් විය හැකියි. නමුත්, එසැනින් ඔබට   එය ආරම්භ කිරීමට නොහැකියි. උදාහරණයක් ලෙස ඔබ කොණ්ඩා මෝස්තරකරුවෙකු යැයි සිතන්න. ඔබට අන්තර්ජාලය හරහා ගනුදෙනුකරුවන් සොයා ගැනීම සහ අන්තර්ජාලය හරහා ඔබව සොයා ගැනීම සඳහා වන ඔබේ පළමු පියවර වන්නේ ඔබේ ව්‍යාපාරය දේශීය සබැඳි නාමාවලිවල ඔබේ වෙළඳසැල ලැයිස්තු ගත කිරීමයි.

         ඔබේ ප්‍රදේශයේ  සිටින කෙනෙක්, කොණ්ඩා මෝස්තරකරුවකු සෙවූ විට, මේ හරහා ඔබේ ව්‍යාපාරය පෙන්වයි.  ඒ සඳහා වෙනම වෙබ් අඩවියක් අවශ්‍ය  නොවේ.  අනාගත ගනුදෙනුකරුවන්ට ඔබේ ව්‍යාපාරය පිළිබඳ අවබෝධයක් ලබා දීම සඳහා ඔබට ෆේස්බුක් පිටුවක් ආරම්භ කළ හැකි අතර, ඔබ විසින් නිර්මාණය කරන ලද කොණ්ඩා මෝස්තර සහිත  ගනුදෙනුකරුවන්ගේ ඡායාරූප හෝ වීඩියෝ වැනි දේ ඒ හරහා ප්‍රදර්ශනය  කළ හැකියි. මේ සියල්ල කිරීම අපහසු නම් සමාජ මාධ්‍ය වඩාත් විස්තරාත්මකව ගවේෂණය කිරීමට ඔබට උදව් කිරීම සඳහා අප විසින් ලිපි රැසක් සකස් කරමින්  තියෙනවා.

             වෙබ් අඩවියක් නොමැතිව ඔබට බොහෝ දේ කළ හැකි නමුත් යම් අවස්ථාවක දී,  ඔබේම නිවසක් තැනීමට ඔබට අවශ්‍ය විය හැකිය, ඔබේ ගනුදෙනුකරුවන්ට ඔබ ගැන දැනගත යුතු සියල්ල අන්තර්ජාලය හරහා සොයා ගත හැකි එක් වෙළඳසැලකි. 

        ඔබ ඔබේ වෙබ් අඩවිය සැලසුම් කිරීමට පටන් ගන්නා විට සිතා බැලිය යුතු වැදගත්ම දෙය නම් එයින් මිනිසුන්ට  අවශ්‍ය දේ පිලිබඳවයි. නිදසුනක් වශයෙන්, ඔවුන් ඔබව සම්බන්ධ කිරීමට ඔබට අවශ්‍ය වී ඇත්ද? එසේ නම්, සෑම පිටුවකම ඔබේ දුරකථන අංකය කැපී පෙනෙන ලෙස ඇතුළත් කල යුතු වෙනවා. සමහරවිට ඔවුන්ට ඔබේ  සාප්පුව සොයා ගැනීමට අවශ්‍ය වේවි? එවන් අවස්තාවක, සිතියමක් සහ රිය පැදවීමේ උපදෙස් ඇතුළත් කරන්න. සමහර විට ඔවුන් අන්තර්ජාලය හරහා හමුවීම් ලබා ගැනීමට බලාපොරොත්තු වනවා විය හැකියි. එය ඔබට සැලසුම් කර ගත හැකි අංගයකි. එය ඇනවුමක්  ලබා දීමෙන් හෝ ගෙවීමක් ඉදිරිපත් කිරීමෙන් ඔවුන් හා සම්බන්ධ විය හැකියි.
               එය ඊ-වාණිජ්‍යය (E-Commerce) ලෙස හැඳින්වෙන අතර, සරල බවේ සිට සංකීර්ණ දක්වා විකල්ප රාශියක් ඇත.
                 මේ දිනවල බොහෝ ව්‍යාපාර ඔවුන්ගේ ගනුදෙනුකරුවන්ට  ස්මාර්ට් ෆෝන් හෝ ටැබ්ලටයේ තබා ගත හැකි ජංගම යෙදුම් (mobile app) නිර්මාණය කරයි.

         මෙම යෙදුම් සියලු වර්ගවල ඩිජිටල්කරනයේ  දොරගුලු විවෘත  කරයි. නිදසුනක් ලෙස, ඔබට  වැඩසටහනක්  නිර්මාණය කිරීමට හෝ ඉදිරියට එන හමුවීම් ගැන ස්වයංක්‍රීයව මතක් කිරීමක් යැවිය හැකිය.

      ඔබේ වෙබ් අඩවිය ගනුදෙනුකරුවන්ට  සොයා ගැනීමට අවශ්‍ය නම්, ඔබ ඔබේ හිමිකම් පෑම අන්තර්ජාලය හරහා සිදු කළ යුතුය.

එය දේශීය ව්‍යාපාරික නාමාවලියක ලැයිස්තුගත කිරීම (local business directory), සමාජ මාධ්‍ය වෙබ් අඩවි වල සිටීම, සරල වෙබ් අඩවියක් හෝ ඊ-වාණිජ්‍යය සහිත එකක්, ජංගම යෙදුමක් යන ඒවා අතරින් එකක් හෝ ඒ සියල්ල විය හැකිය.

ඔබ කුමක් තෝරා ගත්තද, මිනිසුන් ඔබව සොයා ගන්නා, ඔබව දැන හඳුනා ගන්නා සහ ඔබේ ගනුදෙනුකරුවන් බවට පත්වන ස්ථානය මෙයයි.

අපේ HMW ACADEMY පේජ් ඒකෙන්  DIGITAL MARKETING  පාඩම් මාලාවක් සරලව සිංහලෙන් කියා දෙන්න බලාපොරාත්තු වෙනවා.  දිගටම අපේ පේජ් ඒකත් ඒක්ක රැදී සිටින්න.



Post a Comment

0 Comments